Sunday, June 14, 2009

Satu penghormatan buat SIFU SAKINAH OMAR

Sunday, June 14, 2009
Assalamualaikum kawan-kawan semua..entry kali ni khas untuk sifu sakinah..sape die sifu sakinah? sifu sakinah la merupakan sifu yang banyak beri tunjuk ajar kat aku dalam melukis potret..sifu banyak beri idea dan inspirasi pada aku..aku kenal sifu sakinah melalui Myarthost.com portal seni online yang dicipta oleh saudara Latif Maulan iaitu artis Hyper realism malaysia..sifu sekarang masih belajar dalam bidang fine art di Glasgow. Scotland UK dan sekarang mendapat tawaran untuk menyambung ijazah beliau di University of Dundee one of UK's leading university huhu. sekarang aku menghubungi sifu melalui ym saja.haha..memang agak susah belajar guna ym..lepas aku update karya aku kat myarthost.com aku terus menghubungi beliau untuk mendapatkan kritikan bernas beliau..memang senang paham belajar dengan sifu..semalam aku ade kontek sifu dan sifu memberitahu tentang kejayaan beliau..sifu telah menang satu pertandingan painting..dan membawa sifu ke Trade House of Glasgow untuk berjumpa dengan Lord Provost Mayor of Glasgow..RESPEK SAMA SIFU! satu hari nanti aku nak jadi macam sifu jugak HEHEHEE :)


sifu bersama Glasgow Lords

sifu bersama Mayor of Glasgow

Karya kemenangan sifu

selfportrait Sakinah Omar

sifu bersama ibunya di National Art Galery of Scotland (kat belakang tu sume karya-karya sifu)

post signature

6 comments:

chentaMAYA said...

waaahh~
mude ag ea dy~~

LiYaNa said...

wahh...! x terkata apa2..! i'm proud of her..! umo muda.. orgnye kicik tp cita2 besa.. bakat besa.. doakan dia berjaya..! jdkn dia prnsang utk kita.. kalo dia boleh knp kita x..?? (",)

paan said...

to chenta maya : huhu die bru 19 tahun

betul tu yuna yana hehe..mmg kite ptut berusaha lebih dari sifu hehe... sama2 kita doakan..

Anonymous said...

paan, u r ryte lol. she's damn talented! weee!~ congratz, sifu!! xD

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Anak Malaysia yang amat bertuah! Kina kami bangga dengan anda.. semoga berjaya dan dapat berbakti kepada orang tua.. Tahniah!

JOHOR MASTERBLOGGER said...

Tahniah Kina.. juga ibu dan ayahnya..

 
Sebuah blog seni P A A N A R T C R E A T I V E 2009-2014
MENGHAYATI DAN MENIKMATI HASIL KARYA INI ADALAH HAK ANDA [KESEMUA KARYA-KARYA INI ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA DILARANG SAMA SEKALI MENGAMBIL ATAU MENYELEWENG MANA-MANA KARYA TANPA KEBENARAN PEMILIK BLOG INI :) : TERIMA KASIH