Wednesday, July 22, 2009

gembira itu suka

Wednesday, July 22, 2009
Pagi yang terang..pagi nan indah..haha..indah seindahnya..ape kene post aku pagi ni..haa..macam nampak tak terisi je ni..atau tak da isi..haha..sebenarnya kurang ilham..aku masih lagi takut nak cuba watercolur..kurang keyakinan nak masuk warna yang sesuai mengikut nisbah terang gelap..pagi ni..aku buat satu lukisan daif lagi..hehe...tahla apa nak buat pagi-pagi bila takda kelas..jawapannya..lukis..pagi tadi masa kelas pengakap..haha..kawanku seorang ustaz membelek-belek sketchbook aku..aku bagi je..dia cakap kat aku pernah tak nak buat buat lukisan untuk buku kanak-kanak..huu..terdetik dalam hati aku pernah..macam kak Emila buat..sangat comel dan sungguh naif..tapi banyak lagi kerja aku nak buat ITU DAN INI..kalau ada masa terluang..aku akan mula mencari sumber yang betul untuk mencari syarikat-syarikat yang menawarkan kerja ilustrator bebas dalam ilustrasi kanak-kanak...ecececehh...haha..insyaAllah...harap-harap boleh la pasni berkarya dalam keadaan tenang..sebab nak buat lukisan kanak-kanak ni kena gembira.. :)

si pemberi komen pertama
naqiubex
\('o')/

post signature

8 comments:

naqiubex said...

Teringin juga nak bermain dengan watercolour.. tapi dengan sibuknya kehidupan kolej ni.. Photoshop sajelah yang menemani ku...

paan said...

xpe naqiu..ko leh cube..watercolour ni besh!

'AQILAH said...

orang seni

paan said...

hehe..sume orang ada seni..bila ada orang itu yg menghargai keindahan..

tia said...

kiut..nanti nak gaklah letak kartun yang aku lukis kat dalam blog aku..nge...

paan said...

hehe..ok je tia..nanti aku lukis katun gempal2 kt ko hahhaa..

Shahrul (Nama Sebenar) said...

paanKreatip,
betol cakap membe ko tu.
kalau ada masa.
cuba la promote artworks ko kat syarikat penerbitan majalah/buku kanak-kanak/novel.

paan said...

huhu...tula mmg ada betulnya..kena cari sumber yang betul

 
Sebuah blog seni P A A N A R T C R E A T I V E 2009-2014
MENGHAYATI DAN MENIKMATI HASIL KARYA INI ADALAH HAK ANDA [KESEMUA KARYA-KARYA INI ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA DILARANG SAMA SEKALI MENGAMBIL ATAU MENYELEWENG MANA-MANA KARYA TANPA KEBENARAN PEMILIK BLOG INI :) : TERIMA KASIH