Saturday, August 1, 2009

Membuat mural pada hujung minggu yang indah

Saturday, August 1, 2009
Pagi sabtu..pagi yang indah..aku bangun seperti biasa..tapi hari ni aku bangun pagi dan pergi ke sekolah kebangsaan Telang..untuk menolong pensyarah yang baru berpindah ke maktab aku..encik Zakari meminta kami untuk menghias kelas isterinya kak Ina dengan membuat mural..tugasku adalah mereka design dan menolong rakan-rakan yang lain..mural ini dibuat seramai 5 orang iaitu bino,wan,zul,reza dan aku..kelas yang kami hias ni sangat istimewa...sebab...dalam kelas ni iaitu kelas tahun satu dibawah jagaan kak ina..kesemua pelajar dalam kelas itu adalah seramai 5 orang..SK Telang merupakan sekolah di kawasan pendalaman..aku berasa terkejut sebab agak jauh untuk masuk ke sekolah tersebut dari jalan besar.kesemua pelajar yang belajar disitu pula adalah seramai 56 orang..jumlah pelajarnya sangat sedikit namun semangat cikgu-cikgu disini untuk menghias kelas sangat-sangat dibanggakan..mereka sanggup menghabiskan duit untuk mencantikkan kelas semata-mata untuk keselesaan pelajarnya..erm..memang seronok kalau dapat cikgu macam itu kan..nak belajar pun mesti selesa jika kelas dihiasi dengan pelbagai sudut-sudut dan gambar yang menarik..terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada encik Zakari dan isterinya kerana banyak menolong kami serta rakan-rakan yang menyiapkan mural ini :)



design aku yang asyik-asyik gambar beruang..

si pemberi komen pertama
fly
\('o')/

post signature

15 comments:

Fly said...

nice artwork..keep it up bro

kapal terbang kertas said...

paan.. name incik 2 inci zakari la.. bkna zakarai.. incik zakarai ade lg sorg..
lagi satu.. cian redza.. name die x de.. name bino 2x.. huhuh...

paan said...

haha reza gmbr nya ada disitu, smp aku lupa nk tulis..

*..~FaZz~..* said...

nice artwork n good work..!!
btw, SK telang tu kt daerah mne ek? mcm pernh tau je..

paan said...

terima kaseh fazz..sk telang kt daerah lipis

*..~FaZz~..* said...

ohh.. patutlah sangt kenal..hehe.

paan said...

hoho penah pg ke fazz?

nurul nasri said...

cute wat! hehe~

*..~FaZz~..* said...

bkn setakat pernah je.. dekat sangat dengan kampung saye..

paan said...

huhu..sekolah awk la dulu ek?? huhu..baru taw...org lipis upenye...

*..~FaZz~..* said...

hehe.. tp tu bkn sekolah saye la.. kampung saye area2 tmpt tu la.. awk ni study kt ne?

paan said...

hehe..sy stdy kt mktb prguruan tngku ampuan afzan..kuala lipis ar :)

naqiubex said...

OMG... I love that mural..

*..~FaZz~..* said...

oooo..patutlah..

paan said...

hoho..dekat le kmpg awk ngn tempoyang? atau kmpg bapong?

 
Sebuah blog seni P A A N A R T C R E A T I V E 2009-2014
MENGHAYATI DAN MENIKMATI HASIL KARYA INI ADALAH HAK ANDA [KESEMUA KARYA-KARYA INI ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA DILARANG SAMA SEKALI MENGAMBIL ATAU MENYELEWENG MANA-MANA KARYA TANPA KEBENARAN PEMILIK BLOG INI :) : TERIMA KASIH