Friday, January 1, 2010

Kisah 1 Januari 2006

Friday, January 1, 2010
2010? 2006? huhu sudah lama masa telah berlalu...kenangan aku masih gah melekat di kepala batu ini...sudah 4 tahun berlalu aku meninggalkan Kem PLKN Tegas Mesra...yang dulunya aku selalu gelar Kem Tegas Sangat...huhu.. Masa mula-mula datang kem memang dalam hati aku memberontak nak balik, otak asyik tertekan dengan layanan askar cikgu-cikgu fizikal...dan seterusnya sampai aku boleh membiasakan diri aku mengikuti segala undang-undang di kem tapi tak semua la :)

Masa mula-mula hari pendaftaran...macam hari ni...memang penuh sesak...Bas pula berduyun-duyun ibarat rombongan Joyah ke Kuala Lumpur...Kawan pertama aku dalam bas? namanya Heri..bukan Henry Gurney... dia ni kawan pertama aku kat kem. Agak peramah dan agak baik...mujur dapat perkenalan yang bergitu lancar...orang pertama aku tegur dalam dorm aku...erm...APEK...nama betul Azhar...amat lawak dia ni...kes pendaftaran penuh lencun (hujan) dia yang paling rumit sebab dekat luar pintu, tertulis kat senarai nama dia ni berbangsa india. Kulitnya memang agak gelap tapi namanya masih Islam...rupanya salah tulis agama...huhu...muka agak ganas dan takut aku nak tegur...bila dia menjawab, aku bersyukur sebab ada lagi manusia yang bermuka gangster tetapi mempunyai hati yang lembut seperti softlan...

Oh panjang ceritanya perkenalan kami semua adik beradik...walaupun lain mak dan lain ayah...hidup mesti bersama...kalau kau tak tolong kawan kau...semua orang kena...semua orang kena PT 10 (STARJUMP) tak pun FRONT SUPPORT DOWN!!!!!!(tekan tubi).......Inilah ayat-ayat manja cikgu kami yang disayangi....cikgu Roslan...cikgu Bala..cikgu Zuraimin....cikgu Ngah Ramli (paling otai) dan ketua jurulatih fizikal cikgu Shahrudin..huhu...uhuk teringat aku pecah perut masa kena jogging untuk PT pagi (Physical Training) terburai perut nak lari sebelum sarapan pagi...uh....indahnya...lepas sarapan pagi, masuk dorm dan tukar baju kelas lalu bergegas pergi ke kelas PEMBINAAN KARAKTER (kelas wajib)...sebelum kelas Pembinaan Karakter bermula...kami kena buat tarian dulu (chicken dance) oh aku sukakanya!! hit me bebeh one more time!

Aku ingat lagi...suatu hari sebelum nak pergi ke kelas...cikgu Zuraimin masuk ke dorm aku untuk pemeriksaan kebersihan. Masa nak buat pemeriksaan kebersihan tu, semua orang kena berbaris di hadapan katil masing-masing dan yang penting tiada pergerakan...ada seorang kawan aku ni....dia terlupa nak simpan gayung atas almari...syarat kebersihan tidak boleh ada peralatan di atas almari...kawan aku ni pula nak ambil gayung dia tapi kantoi...cikgu pun dah nampak...apa lagi...front support down!!! (tekan tubi) abis baju-baju hensem kami semua kena lantai...hohoho...pergi ke kelas dalam keadaan comot momot...hahahaha...sangat seronok...semua orang gelak sebab masing-masing dah comot...jadi tak dapat nak mengorat awek la kalau baju dah jadi kelabu asap...(poyo)

Ohhh indahnya masa itu...aku rasa tak cukup entri ni kalau nak cerita semua...sampai di sini sahaja aku nak cakap pagi-pagi buta ni...emm...serius aku nak cakap...aku rindu GILA kat hangpa semua...aku nak curi keluar tangah malam ambil air panas untuk masak meggi dengan hangpa lagi...aku nak sembang-sembang sampai larut pagi macam dulu....oh itu cuma memori...memori yang tak akan jadi nyata dua kali...aku doakan semuanya berjaya dengan kerjaya masing-masing....selamat ulang tahun BUDDY...

1 Januari - 11 mac 2006
air mata mengalir (Jangan nak TIPU!!!)

nama-nama budak popular
kompeni aku

GANGGUAN
ASH aka BULL aka ONN
NAVINDRAN
RAYMOND
TOK SIAK
BOND
APEK
SIAL
SUN
FUN
SCAR
AZLIA
FARAHIN
NURUL
ASMIRA

post signature

4 comments:

Eza Mohammad said...

weiiii....saya pom kem tegas mesra dulu....tak pernah jumpa pom....i know azhar(apek)n kawan dia harish...i know him....his my fren too...i dun know dia masih ingat sy lagi tak cos da lama lost contact....ermm sape lagi dak kat kem tu yang bravo yg saya ingat ek...ermmm ntah la tak ngat cos kompeni alpha...azrein,botak,n mira, bainun,moon, yana n bla3 paling ingat kat skuad leader (saiful(alamak lupa saiful ape)-yg selalu lambat mengira n kena mara kat komander)....saiful ni dulu satu matrik ngan saya kn negeri sembilan...
skuad leader alpha...ermm...firi firdaus...(bakal cikgu gak kat iptb)

Eza Mohammad said...

*salah eja tadi fitri firdaus

paan said...

hahahaha...yeke?? kecik nya dunia...tak pernah nmpk????? mmg pun sbb sy popular hehehehe..

tqajml said...

erm.. chicken dance..
i also like it...
sronok...
almk tp da lupe cmne...
mn xnye..2007 nye ceta
huhuhu

 
Sebuah blog seni P A A N A R T C R E A T I V E 2009-2014
MENGHAYATI DAN MENIKMATI HASIL KARYA INI ADALAH HAK ANDA [KESEMUA KARYA-KARYA INI ADALAH HAK CIPTA TERPELIHARA DILARANG SAMA SEKALI MENGAMBIL ATAU MENYELEWENG MANA-MANA KARYA TANPA KEBENARAN PEMILIK BLOG INI :) : TERIMA KASIH